Свій звук Ігоря Закуса

Ігор Закус – відомий басист, аранжувальник, композитор і педагог – людина, що не потребує особливих рекомендацій. Ігор Працював і працює з багатьма зірками сучасної естради, є співзасновником джазових та фанкових проектів, випустив цілий ряд своїх сольних альбомів. Окрім власної творчості, він невтомно займається педагогічною діяльністю, серед його учнями були багато успішних та затребуваних басистів. Сьогодні Ігор поділиться з нами деякими аспектами свого досвіду.


«Свій звук» – для музиканта один з найважливіших критеріїв оцінки. Він повинен бути якісним та індивідуальним. Якщо Ви цього досягли, у Вас великий шанс на успіх. Знайти свій саунд можна, виконавши три умови: це, по-перше, ясне розуміння, якого звуку Ви прагнете досягти. Він повинен лунати спершу у вашій голові, а все потім – із акустичної системи. Далі, це інструмент. Він повинен бути належного рівня і конструкції. Третьою умовою, як на мою думку, має дути якісне звукопідсилювальне обладнання. Воно повинно дозволяти вам звучати саме ТАК.

Зі звуком, яким я хочу грати, я визначився уже давно, інструмент, який дозволяє мені це здійснити, зробив для мене чудовий київський майстер Стас Покотило. А от на третій умові я хотів би зупинитись докладніше. Оскільки за роки своєї сценічної діяльністі я мав можливість пограти та оцінити практично усі топові бренди басового обладнання, такі як Ampeg, Eden, SWR, Hartke, Fender, Marshall, Peavey та багато інших, я можу зробити деякі висновки. Одним за найважливіших є той, що усі ці апарати надають басу свій характерний призвук. І найкращий для мене той підсилювач, що дає цього призвуку найменше. Тобто найчистіше відтворює звук мого басу, зберігаючи соковитість, тембр та об’єм. Якщо підсилення якісне, починаєш чути найбільш тонкі риси басу і граєш глибше, більш усвідомлено. Принаймні мені так здається…

Я радий, що з допомогою компанії EBS, ставши ендорсером цього бренду, маю можливість насолоджуватись таким звуком… За це велика подяка Євгену Устинову та його команді.

Звичайно поняття звуку дуже індивідуальне і кожен чує його по різному. Саме це я мав на увазі, окрилюючі першу та другу умови. Коментувати їх не буду. Кожен має право на свій саунд. А ось третя умова дає мені право звернути Вашу увагу, шановні басисти, на основну лінійку підсилювачів, кабінетів та комбіків для бас-гітари шведської компанії EBS. Цей бренд заслуговує особливої уваги і має свої особливості. Спробую поділитись своїми думками на цю тему. Але скажу відразу – я музикант, а не технік, тому і оперувати буду відповідними поняттями, оскільки технічною термінологією володію не дуже добре.

Отже, що я можу сказати про загальні риси EBS. Відразу кидається у очі якість збірки – виникає відчуття ручної роботи. Це дуже добротні та прості у настройці прибори. Вони зроблені басистами для басистів і не мають зайвих. Ці шведи насправді знають, що треба басистам! Але найголовніше – це звук. Він чистий, м’який, теплий, тембристий і сформований. Всі моделі від топових до найпростіших мають власне обличчя.

А тепер я спробую охарактеризувати чотири моделі різного класу та можливості їх застосування з точки зору музиканта.

По перше, це басова «голова» EBS CLASSIC 500. Дає чесних 500Ват. Підсилювач виготовлено у класичному дизайні, що викликає відчуття старини. Серед особливостей налаштування я б відмітив фільтр CHARACTER, що змінює характер звуку від більш низького, об’ємного, до високого и чітко окресленого. Приємним нюансом є параметрична середина, що дуже корисно при тонкій настройці. І, нарешті, підсилювач має рукоятку DRIVE, за допомогою котрої можна додати об’єму і драйву у звук басу.

Ця модель відмінно підійде для використання на великих і середніх площадках. CLASSIC 500 дає чистий, сухий, м’який та тембристий звук. Це насправді класичне звучання басу, без штучно задертого верху і з округлим благородним низом. Найбільше підійде басистам, які грають блюз, рок, джаз, поп в малому складі чи оркестрі. Назва CLASSIC говорить сама за себе.

Далі на черзі стек EBS REIDMAR з кабінетом ClassicLine 210. Величезним плюсом цієї пари э її легкість та компактність. Підсилювач, що можна перенести у невеликій сумці або навіть у кейсі разом із басом, здатен відати 250Вт звуку. Погодьтесь, це дуже гарний показник! REIDMAR можна використовувати і як преамп у студії або на сцені. Щодо кабінету, то він обладнаний двома десяти дюймовими динаміками і фазоінвертором. Він невеликий і придатний для транспортування у багажнику авто. Це велика перевага комплекту. Але при всіх своїх компактних розмірах, цей стек дає цілком «дорослий» звук, який можна возити з собою. На деяких особливостях прибору я б хотів звернути Вашу увагу: окрім тумблеру CHARACTER та параметричного регулювання середніх частот, як у CLASSIC 500, REIDMAR має фільтр FILTER ACTIVE, що додає звучанню яскравості, та вбудований компресор/лімітер.

Звук REIDMAR має усі позитивні риси CLASSIC 500, але загальний характер звучання дещо більш сучасний. Благородний низ поєднується із яскравим верхом. Цей комплект ідеальний для різної музики на середніх та малих сценах.

А ось тепер дещо зовсім ексклюзивне – топовий підсилювач FAFNER II. Це 750 ватний двох канальний басовий підсилювач. Один з каналів призначено для чистого звуку, другий – для драйвленого. При цьому існує можливість використання TUBE MODE, у якому звук обробляється лампою 12АХ7. Канали можуть працювати як послідовно, так і паралельно, що відкриває дивовижні можливості при роботі зі звуком. Я вже не кажу про вбудовані петлі ефектів і компресор/лемітер. Ну хіба що літати він не вміє! Але, коли граєш на EBS FAFNER II, то ніби сам відриваєшся від землі.

У завершення нашої розмови, я хотів би звернутися до комбо. Усі ми розуміємо, що використовувати стек (підсилювач із кабінетом) не завжди зручно і доцільно. У таких випадках на допомогу приходить комбо-підсилювач EBS Session 120. Комбік на 120 Ват з тими самими можливостями темброблоку, що і у REIDMAR має вихід на навушники та AUX IN задля вмикання плеєру обо ноутбуку. Дуже корисна функція, коли треба позайматися інструментом, щось «зняти». Ідеальний для малих площадок та занять. Звуковими якостями не поступається своїм старшим братам. Розміри цього комбіка дозволяють возити його з собою. Як і REIDMAR буде ідеально себе відчувати на невеликих сценах або у репетиційних кімнатах. Він дає найбільш сформований, випуклий і тембристий саунд. Також ідеальний, зрештою як і попередні, для гри слепом. І ще один момент, що мені дуже подобається у EBS – через їх підсилювачі бас починає «хрумтіти». Це буває, коли не занадто багато верху, достатньо низу і дуже правильна середина. Басисти мене зрозуміють…

Дорогі колеги, пам’ятайте, що музика звучить, у першу чергу, у Вас в голові, інструмент її лише передає, а підсилювач – відтворює. Шведи EBS з тих, чиї прибору роблять це найкраще.

Бажаю успіху!

 
Алегро Мюзік © 2024